Termékeink      Dísznövény lexikon      Vendégkönyv      Apróhirdetések      Állásajánlatok      Partnereink      Nagykereskedelem       Vállalati szolgáltatások
RO | SK | DK | IT | RU | FR | DE | EN
AkciókHírekBestseller ajánlatokÁruházi szolgáltatásokOázis MagazinKerti tippek
 

Vendégkönyv

Vendégkönyvünkbe várjuk kérdéseiket, javaslataikat a honlappal, cégünkkel kapcsolatban. A lila keretes mezők kitöltése kötelező. A biztonsági kódot kérjük másolja a kód melletti mezőbe.
Név  
E-mail cím  
Tárgy  
Szöveg  
Biztonsági kód   A biztonsági kódot másolja be az  ELLENÖRZŐ mezőbe
 
Hozzászólások
Hoya
Papírszerû dolog!? Mi jól megnéztük sajátjainkat, de a legpapírszerûbb dolog néhány elszáradt levél volt a töveknél. Elképzelhetõ, hogy a növény tövének külsõ burka vált le ilyen formában. Mindenesetre biztosan nem betegség vagy élõsködõ és amíg így van addig jobb nem piszkálni...
#361   Oázis Kertészet   2005-05-21 19:13:13
Hoya
Kb. 1 hónapja vettem a kõbányai üzletben egy leértékelt viaszvirágot, de nem ültettem át. Néhány napja kibújt a földjébõl valami papírszerû dolog, ami körbe veszi a tövét. Mit kell ezzel csinálni és milyen célt szolgál? Mondjuk mostanában biztosan nem fogom macerálni, mert hamarosan virágozni fog, van rajta vagy 10 fürt! :)
#360   Hold   2005-05-21 15:42:09
Pálmák
Pálmamagot nem tartunk, úgy általában nem jellemzõ, hogy szaporítóanyagot tartnánk. Ki méretû pálmafák vannak, hogy mi számít különlegesnek az nehéz lenne körülírni. mindenesetre van nálunk kisebb méretû: Washingtonia, Chamaerops, Areca, Howea, Cycas pálma is
#359   Oázis Kertészet   2005-05-19 16:43:20
Pálmák
Arról szeretnék érdeklõdni, tartanak-e pálmamagokat, illetve különlegesebb pálmafajtákból kicsiket.
#358   Kriszta   2005-05-19 15:16:43
érdekelne
Kakukk! Van pipacs! Papaver nudicaule, sziklakerti díszfajta. Évelõként tartjuk nyilván (magként nem jellemzõ díszkertészetekben) és az Oázisokban is az évelõk közt kell keresni! Szereti a jó sok napfényt és egyáltalán nem vízigényes. Elég olyan helyre ültetni, ahol esik rá az esõ, meg jó sok napfény és biztosan megajándékoz minket jónéhány virággal!
#357   Oázis Kertészet   2005-05-17 19:02:39
Lehet e Önöknél kapni díszpipacsot( Papaver?,)? Ha igen melyik telepükön, köszönettel kakukk
#356   kakukk   2005-05-17 11:12:06
érdekelne
Hol tudok pipacs magot venni, szeretnék ültetni. Hogy kell kezelni, mit szeret kapni, (víz,tápoldat stb...)??
#355   kakukk   2005-05-17 11:00:46
üvegház
Valóban foglalkozunk kis méretû, elõregyártott hobbi-üvegházak, fal mellé építhetõ télikertek forgalmazásával. Ezeket a termékeket a Soroksári Oázis Kertészetben lehet a katalógusból megrendelni. Szoktak raktáron tartani, néhány bemutató darabot is, ezekre biztosan kérhetnek kedvezényes árat.
#354   Oázis Kertészet   2005-05-16 22:05:25
tõrpeorgona
Nem tudunk törpe-orgonáról. Vannak évelõ növények, melyek virágzata hasonlít az orgonáéra, de semmi közük az orgonához. Lehet kísérletezni - a sikert nem tudjuk garantálni - egy orgonatõ ládába ültetésével, de telelteni semmiképp sem kell (ahogyan az igazi nagy orgona is teljesen télálló), esetleg annyit tegyünk meg védelme érdekében, hogy széltõl, hótól védetteb helyre tesszük a ládát.
#353   Oázis Kertészet   2005-05-16 22:00:25
Kávécserje
Természetesen lehet az Oázisban kávécserjét is kapni! Sajnos a teáról mindez már nem mondható el (nem túl látványos növény, nem az a kimondott dísznövény). A kávét rendszerint az 1-2 ezer forintos levéldísznövények között lehet megtalálni. Termést azonban ne várjunk tõle...
#352   Oázis Kertészet   2005-05-16 21:53:38
üvegház
Olyan kérdéssel fordulnék az illetékeshez, hogy olvastunk róla, hogy önök foglalkoznak üvegházak forgalmazásával, de a honlapon nem találtunk ehhez információt. Megköszönnénk tájékoztatásukat! (méret -10m-ig -, esetleg ár).
#351   Francz Réka   2005-05-14 11:11:55
tõrpeorgona
Van-e ládába ültethetõ törpeorgona?..és ha van, télen teleltetni kell?
#350   wieszt ferencné   2005-05-13 12:23:03
sziasztok, érdeklõdni szeretnék, hogy kávé, és tea cserjéket lehet e nálatok vásárolni. köszi
#349   Figura Balázs   2005-05-13 09:21:17
Libanoni cédrus
Természetesen mindegyik Oázisban van cédrus. Általában viszont nem a csemete korú-méretû fákat lehet nálunk kapni. Jellemzõen, minimum 1-1,5 méteresek a választékunkban található libanoni cédrusok.
#348   Oázis Kertészet   2005-05-12 19:54:19
Libanoni cédrus
Érdeklõdni szeretnék, van-e önöknél Libanoni cédrus csemete.
#347   Kováts Zoltán   2005-05-12 13:12:34
Érdeklõdés
A tulipán jellemzõen tavasszal virágzó hagymás növény, így a hagyma ültetése õsszel aktuális. Ennek ellenére érdemes volna elolvasni a hagyma zacskóján/dobozán lévõ "felhasználási utasítást"! Elképzelhetõ, hogy olyan fajtára tett szert, melyet tavaszi kiültetéssel ki lehet virágoztatni késõ nyáron, majd következõ évben tavasszal is. Ha a hagyma jól érzi magát és kellõképpen erõs, akkor kétszer is hoz virágot egy évben. A hagymákat (minden hagymát) hûvös, száraz, sötét helyen kell tartani ültetéséig.
#346   Oázis Kertészet   2005-05-11 18:42:52
Pinguicula
Kedves húsevõ-növény rajongó! Már legutóbbi kérdésénél (#289 2005-04-11 21:07:58) is megválaszoltuk, hogy a ragadozó növények (mivel viszonylag kis tételrõl, darabszámokról van szó) rendre úgynevezett "növény mix"-ben érkeznek, azaz egy termelõ összeállít egy dobozonként 4-5 fajtából és 25-30 darabból álló mixet és azt küldi be az árverésre. Sajnos így nincs módunk fajtákat, azokon belül méreteket vásárolni. Igyekszünk megoldást találni arra, hogy valóban minden igényt (így egy növény-gyûjtõ extra igényeit is) ki tudjunk elégíteni! Érdemes hozzánk gyakran ellátogatni, az 1-2 hetente érkezõ 25-30 db-os húsevõ-mixekben biztosan talál szakértõ szemmel is érdekes egyedeket...
#345   Oázis Kertészet   2005-05-11 18:32:56
Érdeklõdés
Tisztelt Cím ! Tanácsukat szeretném kérni. Hollandiából a múlt héten hoztam tulipánhagymákat. Érdeklõdnék, hogy még most el kell-e ültetni, vagy ráérek õsszel. Nem szeretném, ha tönkremennének. Ha õsszel kell elültetni, addig hogy kell tárolni. Segítségüket köszönöm. Farkasné Fülöp elvira
#344   Farkasné Fülöp Elvira   2005-05-11 10:25:12
...
Mi a frász van, hogy sehol sem lehet Pinguiculákat kapni??? Pedig volt, ne is tagadják! Pláne primuliflorát nem lehet látni sehol!!!! A hülye hibridekbõl elegem van már, de nagyon! Beszerezni nem tudnak? Üdv.!
#343   Vitkovics Ádám   2005-05-10 16:15:47
Gratulációk
Nagyon jól esett nekünk a két hozzászólás, köszönjük! Mi kollégák közt szoktuk is emlegetni, hogy a munkánk egyik legjobb része az ilyen hozzászólásokat, leveleket olvasni. A gyökereztetés: vízben oldott Incit gyökereztetõ hormonnal biztosan sikeres lesz a gyökereztetés. Törzsvásárlói kártya: amennyiben valaki egy-két hetente jár hozzánk, a kollégák biztosan megismerik. Kérjen a pénztáros kollégától egy törzsvásárlói kártya igénylõ-lapot. Az 50.000 Ft nem olyan "szigorú" szabály, ha letesz a pultra 10-12 db blokkot természetesen jogosult lesz a 7 %-os törzsvásárlói kártyára.
#342   Oázis Kertészet   2005-05-07 16:05:25
Gratulálok!
Egyetértek az elõttem szólóval!! Tegnap voltam egy másik kertészetben, de korántsem volt olyan megnyerõ, mint az Oázis!! Egyetlen dologot azért megemlítenék. Kb. hetente, 2 hetente biztosan megfordulok a kõbányai üzletben, magamat már rég törzsvásárlónak tekintem, az összes szobanövényemet, a tápokat, a földet, a rovarirtót, a cserepeket, a palántákat, szóval mindent ott vásároltam, de csak apránként és attól tartok, hogy sohase fog nekem összejönni 50ezer Ft-nyi blokk fél év alatt. Biztos, hogy ilyen magas összegért kell vásárolni ahhoz, hogy valaki igazi törzsvásárló lehessen? Nekem ez irreálisan soknak tûnik, ráadásul legutóbb nem is kaptam meg a blokkot (az ikea elõtti standon) és elfelejtettem szólni, hogy ne dobják el, mert gyûjtöm. :(
#341   Hold   2005-05-07 13:21:20
köszönet
Évek óta Önöknél vásárolom a szobanövényeimet. Honlapjukra azonban csak nem régiben találtam rá, és örülök, hogy van vendégkönyv. Igazán csak csupa jót tudok írni, és köszönöm, hogy ebben a drága világban, van még olyan hely, ahol az átlag ember is tud vásárolni. Amióta felfedeztem az Oázis Kertészetet, azóta szobanövényt máshol nem vásároltam. Miért tenném, amikor sok esetben 1/3 áron is hozzájuthatok gyönyörû növényekhez. Nagyon jónak tartom, hogy egyes virágzó növényeket elvirágzás után lényegesen olcsóbban lehet megvenni. És vannak leértékelt szobanövények is. Úgy másfél évvel ezelõtt vettem Önöknél egy értékcsökkent szobafenyõt. Az eladó azt mondta beteg a növény, azért olcsóbb. Mivel már nagyon rég óta szerettem volna szobafenyõt, gondoltam, egy próbát megér (pont azért, mert olcsó). Ez a növény ma csodálatosan szép, kétszer akkora, mint mikor vettem. Ezért is köszönet az Oázisnak. Aztán meg van úgy, hogy nem vásárolni indulok az Oázisba, csak megnyugodni abban a környezetben egy hosszú hét végén. A vége mindig az, hogy megint találok valami szépet és olcsót, így megveszem. Köszönet még egyszer További eredményes munkát kívánok! Egyéb észrevétel: a növénykatalógusban nagyon kevés kaktuszfajta van. Épp most gyökereztetek egy kaktuszt vízben, és kép alapján (merthogy nem tudom mi a neve), megnéztem volna a vele kapcsolatos tudnivalókat. Pl. azt szerettem volna tudni, hogy lehet vagy kell – e egyáltalán vízben gyökereztetni, vagy földbe dughatom anélkül is.
#340   Egy törzsvásárló   2005-05-07 10:10:05
virágkiválasztás
Az északi oldalon lévõ - feltehetõleg árnyékos - helyre Azáleát, Caméliát, Hortenziát vagy Rhododendront ültehetünk. Mind árnyéktûrõ és sokáig virágzó fajták. Egyetlen különösebb igényük a tõzeges föld. A mini örökzöldeket gyakorlatilag bármikor lehet ültetni, mivel ezeket a növényeket konténerben (cserépben) nevelik. A legkiválóbb ültetési idõszak természetesena tavasz majd az õsz (nem látjuk rögtön az eresményt) és a nyár (többet kell locsolgatni és a növényt is jobban igénybe veszi). Télen a fagyott földbe persze meg sem szabad próbálni.
#339   Oázis Kertészet   2005-05-06 20:24:27
virágkiválasztás
Tisztelt Kertészet! Ablakaim az északi oldalra nyílnak. Virágokat szeretnék ültetni a virágládákba. Kérem segítségüket,mely fajtákból válogassak.Másik kérdésem az lenne, hogy mini örökzöldet (tuja, fernyõ, erika) mikor érdemes kiültetnem. Köszönettel Szabóné
#338   Szabó Istvánné   2005-05-06 17:00:31
Halásztelek=Hajdúszoboszló?
Köszönjük a hibajelzést! Már rajta vagyunk az ügyön! A webmester bogózza a szálakat a Flash animáció és a html oldalak között...
#337   Oázis Kertészet   2005-05-06 12:30:42
Halásztelek=Hajdúszoboszló?
Amennyiben az áruházaik közt Pest megyére kattintunk, felkínálja telephelyüket Halásztelken. A halásztelki üzletre kattintva azonban Hajdúszoboszló jön elõ. Talán érdemes lenne kijavítani. Tisztelettel: Kovács András
#336   Kovács András   2005-05-06 09:04:29
Honlap
Kedves Kata! Már sokszor felmerült ez a kérdés a Vendégkönyvben és e-mailen is. Mivel kertészetünkben 6-700 féle növény és további 2500-3000 egyéb termék (kaspók, cserepek, tápoldatok, szerszámok, földek, dekorációs áruk, stb.) közül válogathatnak vásárlóink, elég nehézkes lenne megoldani, hogy minden termék fenn legyen a honlapon is. Arról nem is beszélve, hogy az egyes üzletek árukészletei és árai eltérhetnek egymástól. Nagyon sok esetben elõfordult, hogy valaki pontos felvilágosítást kért egy növényrõl vagy bármilyen termékrõl. Mi megadtuk a pontos árát, méretét, de mire az érdeklõdõ eljött hozzánk, az adott terméket valaki más megvette. Ezért van az, hogy a honlapon csak azoknak a termékeknek a leírásai találhatóak meg, melyeket mindig biztosan megtalálhatja bármelyik kertészetünkben. Ezért van az, hogy a "Termékeink" menüpont alatt tényleges választékunknak csupán töredékét találják meg. A látogató azzal megy a legtöbbre, ha hozzánk is ellátogat, s nem csak a honlapunkra. Bízunk benne, hogy nem fog csalódni!
#335   Oázis Kertészet   2005-05-06 00:51:45
Tisztelt Oázis Kertészet! Hiányolom weblapjukról a kapható növények listáját és az árlistát. Mindkettõ fontos lenne, ennek hiányában nem sokra megy a látogató a weblappal. Kérem, ha lehet, biztosítsák ezeket az információkat is. Üdvözlettel: Krasznai Kata
#334   Krasznai Kata   2005-05-06 00:35:45
banán fa
A banán (Musa) a természetben is hoz saját maga mellett "sarjakat", mellékhajtásokat. Természetes környezetében viszont senki sem próbálja meg azokat leválasztani. Az ilyen sarjak ugyanis nem az anyanövény utódai, hanem annak mellékhajtásai. A természetes szaporítás leginkább az anyanövény magjairól történik. Ennek ellenére nem kizárt, hogy egy ilyen mellékhajtás önállóan is életképes. A "szétválasztást" azért érzi meg a nagyobb növény mert ilyenkor sérül annak puha -gyakorlatilag amúgy is védtelen - törzse és elfertözödik.
#333   Oázis Kertészet   2005-05-05 18:06:12
banán fa
Van néhány szobai banánfám és állandóan új sarjakat hoz, van úgy hogy 4-5 kis banán is kibújik. A kérdésem az lenne, mikor tanácsos elválasztani a régi tõröl és hogyan ? Néhány kisérlet már történt a kis banánok leválasztására, de a nagy mindig megsínylette, az alsó levelei leszáradtak.
#332   Pócsik Sára   2005-05-05 15:27:32
viaszvirág/2
Nem valószínû, hogy idén még virágozna és talán az sem biztos, hogy az ágacska elég erõs lesz az önálló élethez. A virágzásindító tápoldat helyett inkább türelemre és egy kis szerencsére lesz szükség.
#331   Oázis Kertészet   2005-05-05 13:41:45
viaszvirág/2
:))) Értem, köszönöm. :) Egyébként ma elültettem a meglovasított orgona ágakat (nem volt idõm kimenni az Oázisba vásárolni :() az ajánlott gyökereztetõ porral. Remélem, sikerül. Gondolom, az idén már nem fog virágozni. Vagy elõfordulhat, ha locsolgatom virágzást elõsegítõ szerrel?
#330   Anna   2005-05-04 18:39:58
Juniperus Horizontalis
Kedves Márk! A Juniperus horizontalis "Blue Chip" (terülõ boróka "Blue Chip" fajtája) kerti növény. Lakásban, télikertben nem lehet tartani, vagy legalábbis nem sokáig. A nevében lévõ horizontalis szó utal terülõ mivoltára, azaz maximum 0,5-0,8 m magasra nõ meg, de akár 1,5-2 m széles is lehet. A Blue Chip fajta jellegzetessége a kékeszöld levélzet, melyet a növény földjénék tõzegesítésvel tovább fokozhatunk. Sok helyre lehet ültetni, akár szoliter növényként (magányosan) vagy nagyobb sziklakertbe.
#329   Oázis Kertészet   2005-05-04 15:16:39
viaszvirág
Az sp. rövidítés specias-t azaz fajt jelent (latin). Jelentheti még a következõket is: sûrûn porszívózni, spanyol, Svéd Parlament, Sao Paulo, sprint, South Park ... :)
#328   Oázis Kertészet   2005-05-04 15:08:10
viaszvirág
Hoya sp. Asclepiadaceae Mit jelent a közepén az az sp?
#327   Anna   2005-05-04 11:05:00
Juniperus Horizontalis
Tisztelt Kertészet! Juniperus Horizontalis (Blue Chip) növényrõl szeretnék információkat megtudni, többek között, hogy meddig lehet (ha lehet egyáltalán) szobában, télikertben nevelni. Gondozásáról sem találtam kielégítõ mennyiségû anyagot. Segítségüket megköszönve: Kereder Márk
#326   Kereder Márk   2005-05-04 10:18:07
vizi fukszia
A fuksziáknak álló- és csüngõ fajtái ismertek, futni (felfelé) biztosan nem fog. Félárnyékos, árnyékos helyre szabad ültetni. Érdemes kivenni a cserepébõl és balkonládába vagy akasztós kaspóba ültetni. Májustól októberig virágzik, de ehhez 2-3 naponta bõségesen meg kell locsolni.
#325   Oázis Kertészet   2005-05-03 13:21:04
vizi fukszia
Ilyen viragot kaptam, 12 darabot, cserepben. Szeretnem megtudni, a kertben arnyekos, vagy napos helyre ultessem? Kivegyem e oket a cserepbol? Bokros novekedesu, vagy futo disznoveny? Valaszat koszonom.
#324   Nagy Eva   2005-05-03 11:44:59
illatos muskátli
Létezik illatos muskátli, de tudomásunk szerint csak citrom illatú. Kertészetünkben jellemzõen a nem illatosat lehet kapni, alkalmanként elõfordul az illatos fajta is. Sajnos tudjuk mikor érkezik az illatos fajtából, ugyanis nálunk a futó, álló összes színe egy árban van és mi sem szoktunk fajtákat rendelni.
#323   Oázis Kertészet   2005-05-02 17:34:14
illatos muskátli
Azt szeretném megtudni lehet e a kertészetben illatos muskátlit kapni. Gyönyörû szépek csak a családom férfi tagja kibírhatatlanul büdösnek tartja õket. Azt olvastam létezik alma, rózsa és citrom ilatú is belõle.
#322   Edina   2005-05-02 13:43:52
Orgona az Oázisban??
A honlapunkon csupán csekélyke ízelítõt találhatnak az Oázisokban található növényekrõl, cserepekrõl, szerszámokról és egyéb termékekrõl. A honlapon azok a termékek vannak fennt, melyeket egész évben biztosan megtalálják nálunk. Kertészeteinkben 6-700 féle (fajta és méret szerint) növény és további 2-2500 féle termék (cserepek kaspók, tápoldatok, földek, gyrtyák, dekorációs kellékek, stb.) közül válogathatnak. Célunk: "A növényekhez és a kerthez, mindent egy helyen, kellemes környezetben kínálni vásárlóinknak!" Egészen biztos vagyok benne, hogy fog nálunk ovis orgonát is találni!
#321   Oázis Kertészet   2005-05-01 23:59:58
Orgona az Oázisban??
A vásárlásra én is gondoltam, de itt a honlapon csak másféle orogonákat láttam, pont ilyet nem. Tudják, az a mély lila, amit anyák napjára szoktak az ovisok adni a mûsor után! :) És akkora nagy virágai vannak!! Szóval ilyenjük is van?
#320   Anna   2005-04-29 16:15:27
orgona
A szomszéd nem fog neki örülni, de lehet. A gyökereztetéshez az Incit gyökereztetõ porokat ajánljuk. A letörögetés helyett biztosabb módszer (a szomszéd beleegyezésével) a növény tövénél lévõ egyik kisebb, már gyökeres hajtás átültetése. A leges legmegbízhatóbb megoldás pedig még mindig az orgonacseje vásárlás egy kertészetben...
#319   Oázis Kertészet   2005-04-29 13:24:16
orgona
Szeretném megtudni, hogy a szomszéd orgona bokráról letört ágat meg tudom-e gyökereztetni? Vagy hogyan tudnék én is olyan szép bokrot nevelni? Addig nem töröm le az ágat, míg biztosat nem tudok. :)
#318   Anna   2005-04-28 16:16:09
borostyánarália - xFatsedera
A borostyánarália (Fatsedera lizei) igen különleges növény. A Fatsia japonica és a Hedera helix keresztezésébõl alakult. Tavasztól õszig öntözhetjük bátrabban, tavasszal érdemes tápoldatozni is. Télen igényli a kissé hûvösebb helyet, amennyiben mégis melegen van, párásítsunk! nem kifejezetten árnyéktûrõ, sõt a "Variegata" fajta állandóan világos helyet igényel. A gondozásával kapcsolatban sokszor megjelennek téves információk, mivel tulajdonságait leginkább a Fatsiától és nem az árnyéktûrõ Hederától örökölte. Nem szokott annyira megnõni, hogy karózni kelljen, de ártani biztosan nem árt vele.
#317   Oázis Kertészet   2005-04-28 14:46:53
borostyánarália - xFatsedera
Tisztelt Cím! Kezdõ hobbikertészkedõként fordulok Önökhöz. Borostyánarália (xFatsedera) szobanövényem vásárlás után több hónapig rendesen fejlõdött, majd hirtelen kókadni kezdett, pár hét leforgása alatt teljesen lehajlottak levelei. (nem hervadt!) A körülmények nem módosultak (szobasarok, 2 naponta öntözés, stb...); úgy tudom ez a növény kifejezetten árnyéktûrõ, bár olvastam már ezzel ellentétes állítást is. Esetleg túlöntöztem? Vagy ki kellene karózni? Segítségüket elõre is megköszönve, tisztelettel: Kereder Márk.
#316   Kereder Márk   2005-04-27 14:07:23
kúszónövény
Kedves Magda! Az Oázis Kertészetekben rengeteg kúszónövény közül választhat! Egy-két példa: virágzók: Campsis radicans (trombitafolyondár), Clematis (iszalag), Wisteria (lilaakác), Rosa (kúszórózsa fajták; levéllel díszítõk: Hedera (borostyán), Parthenocissus (vadszõlõ). Így minden bizonnyal tatáriszalagot is talál majd nálunk. Az ültetési távolság a fajtától és az Ön türelmétõl függ. A vadszõlõ egészen nagy területet is gyorsan "befut", ezeket 3-4 méterre is ültethetjük egymástól. A legtöbb növénynél azonban az 1-1,5 méteres ültetési távolság a legideálisabb. a növények ára szintén fajtafüggõ, de jellemzõen 600-800 Ft tól kezdõdnek és 1.500-2.000 Ft ig terjednek az ilyen kúszócserjék árai. A közel 3 méteresre elõnevelt kúszórózsa ára viszont 5.000-6.000 Ft is lehet.
#315   Oázis Kertészet   2005-04-22 14:35:07
Tisztelt Hölgyeim/Uraim! Érdeklõdõm, hogy az Önök kertészete forgalmaz-e kúszónövényeket.Engem a Tatáriszalag (Polygonum aubertii) érdekelne. Többek között az is, hogy egy-egy tövet milyen távolságra kell ültetni, ha kerítés mellé akarom ültetni és végül, hogy mennyibe kerül egy-egy tõ. Válaszukat várva maradok tisztelettel: Koltay Magda
#314   Koltayné Bartha Magda   2005-04-22 12:05:29
növényápolás
A Yucca nem hajlmos rá, hogy lisztharmatos legyen, de amennyiben tényleg az, akkor a Fito-Dueci gömbaõlõ sprayt tudnánk rá ajánlani. A bizonyosság kedvéért érdemes volna egy "lisztharmatos" levelet megmutatni egy szakembernek.
#313   Oázis Kertészet   2005-04-22 09:24:30
növényápolás
T. OÁZIS KERTÉSZET SZERETNÉM MEGTUDAKOLNI, HOGY A LISZTHARMAT NEVÛ GOMBÁRA MILYEN PERMETEZÕSZERT AJÁNLANAK YUCCA ESETÉBEN! KÖSZÖNÖM VÁLASZUKAT
#312   Tamás Mária   2005-04-21 17:59:13
szobai bambusz
Keves Anna! Tartható a szobában is bambusz, sõt van kifejezetten szobai fajta is (Lucky bamboo néven). Valószínûleg minden Oázisban van belõle, de a nagyobb fõvárosiakban egészen biztosan.
#311   Oázis Kertészet   2005-04-21 13:23:35
mézvirág és bazsalikom
A mézvirág latin neve Halissum. Egynyári növény, az Oázisokban is az egynyáriak közt lehet megtalálni, kicsi fehér virága van. Ára jelenleg 99 Ft, de ha 10--et vesz , akkor összesen csak 790 Ft-ot kell fizetnie! Úgy tûnik a bazsalikom száraz lehet, de nagyon nehéz ezt ilyen távolról, látatlanban megmondani. Érdemes volna vízbe áztatni 1-2 órát aztán visszatenni a helyére. Ha nem csak kókadt, hanem puha és sárgásbarnás is a levele, akkor megfázott, ez esetben elveszti jelenlegi leveleit és késõbb újakat hoz.
#310   Oázis Kertészet   2005-04-21 13:21:32
szobai bambusz
Tisztelt Oázis Szeretném megkérdezni,hogy létezik-e szobában tartható bambuszfajta,és ha igen,kapható-e valamelyik üzletükben?Köszönöm
#309   Csehné Szabó Anna   2005-04-21 10:25:44
mézvirág és bazsalikom
Kedves Oázis! :) Láttam, milyen szép virágos kertet ültettek a kõbányai üzlet bejáratánál magasodó tábla alá! :) Ennél szebb reklámot ki sem találhattak volna! Lépten-nyomon hallom, hogy milyen szép, hogy mennyire jól elûzi a szúnyogokat, milyen jól mutat balkonládában a mézvirág, de se képet nem láttam még róla, se a latin nevét nem tudom. Tudnának segíteni? Néhány hete vásároltam bazsalikom palántát, de dögledezik szegény. :( Lekókasztja a leveleit és félek, hogy végül az egész növény lefekszik, pedig olyan jó lenne egész nyáron csipegetni róla! Mi tévõ legyek, hogy jobban érezze magát? Köszönöm válaszukat!
#308   Hold   2005-04-19 15:11:29
Föld Napja
Kérjük küldje el, hogy pontosan mire lenne szükségük a 261 89 04-es fax számra. Fontos lenne, hogy a levélen szerepeljen az iskola pontos megnevezése és pecsétje! Természetesen megpróbálunk minden hozzánk forduló tanintézménynek segíteni!
#307   Oázis Kertészet   2005-04-18 22:32:23
Föld Napja
Tisztelt Kertészet' A Föld Napjára szeretnénk iskolánk kis udvarát növényekkel beültetni.Kérném lehetõség szerinti támogatásukat. Móra Ferenc Óvoda és Általános Iskola Bp. XIX.ker. Irányi D.u.2. 1195
#306   Swiderski Erzsi   2005-04-18 16:33:04
díszfa
Kedves Ferenc! Mit szólna valamilyen formára nyírt (gömb, süveg vagy oszlopos) örökzöld növényhez. Lehet kékeszöld Juniperus (boróka), sárgás, mélyzöld Thuja féle vagy akár tarka Euonymus (kecskerágó) is. Amennyiben nem szereti a merész formákát és késõbb sem szeretne a növényen fodrászkodni, választhat a fenti növényfajták nem nyírt bármelyikébõl is. Az ilyen 2 m magas növények ára 8-20.000 Ft lehet fajta és jelleg szerint.
#305   Oázis Kertészet   2005-04-18 15:42:17
díszfa
T.C.! Keleti fekvésû erkélyre, 50 cm átmérõjû agyagedénybe keresek olyan örökzöld növényt, ami kb 2 m-es, nem nõ meg nagyra, de nagyon szép, s télen is kibírja az erkélyen, ami nem fedett. Köszönöm válaszuk.
#304   Kozma Ferenc   2005-04-18 14:04:47
MEDINILLA
A Medinilla virágoztatása hasonlít az orchideákéhoz. A növényt levirágzás után tarthatjuk egy kicsit hûvösebb helyen, szárazabban. Egy-két hónap múlva (célszerû ezt tavaszra idõzíteni) öntözzük, párásítsuk bátrabban! Ilyenkor segíthetünk neki egy kis tápoldatozással (Vitaflóra virágzásindító, Substral virágos növényekhez, Compo Guano virágos növényekhez). A medinilla virágbimbója és késõbb virágja is igen érzékeny, könnyen megfázik(ennek jele, ha nem nyílik ki teljesen), letörik, ha közvetlenül vizet kap bebarnul (megrohad). Ennek ellenére érdemes vele kísérletezni, mert a hatalmas virág megér minden fáradozást.
#303   Oázis Kertészet   2005-04-16 16:28:40
Aloe vera
Az Oázis Ketrészetekben a kaktuszok és pozsgások között találhatja meg az Aloe Verát. 12-15 levélszáras, 30-35 cm növények 1.777 Ft-ért vásárolhatóak meg. Alkamanként szokott lenni egy kicsivel nagyobb 1.994 Ft-ért, illetve egy egészen picike 1.000 Ft körüli áron.
#302   Oázis Kertészet   2005-04-16 16:19:49
MEDINILLA
Tisztelt OÁZIS! Tavaly novemberben kaptam egy Medinillát, azóta már virágzott is, de úgy gondolom, hogy hiányzott valami a sikeres virághozatalhoz, mert mielõtt teljesen kinyíltak volna, sajnos lehullottak. Azóta újabb leveleket is hozott és teljesen egészségesek. Nagyon örülnék neki ha tudnának nekem tanácsot adni, a következõ virágzás sikerességéhez. Segítségüket elõre is köszönöm!
#301   Fekete Szilvia   2005-04-15 16:22:20
Aloe vera
Tisztelt Oázis! Azt szeretném megkérdezni tartanak-e ehetõ Aloe verát? Ha igen mekkora és milyen árban van?
#300   Edina   2005-04-15 10:37:45
petúnia
Tisztelt Lászlóné! Nem vagyok benne biztos, hogy tisztában van a "palántázás" fogalmával (palántázás: növénykezdemények szelekció utáni ültetõközegbe való áthelyezése). A petúniákat leginkább magról szokták szaporítani -gondolom ez a cél-, majd a már fejlõdõ növénykéket szétválasztják és egyenként helyezik kicsi cserepekbe (ez a palántázás). Mindennek semmilyen titka sincs, csupán az, hogy a legjobb ezt üvegházi kürölmények közt, professzionális szaporítóanyaggal végezni. Jelenleg a petúnia palánták ára kertészetünkben: 790 Ft/10 db.
#299   Oázis Kertészet   2005-04-14 17:04:12
déli fekvésû erkély 2
A senecio amolyan pestiesen: aggófû, viaszlepkény, ezüstlevél, hamvaska.
#298   Oázis Kertészet   2005-04-14 16:55:43
petúnia
Tisztelt Oázis szeretném megkérdezni, mi a titka a petúnia palántázásának mert megpróbáltam palántázni de tönkre is ment.
#297   László Tamásné   2005-04-13 21:07:44
déli fekvésû erkély 2
Köszönöm a segítséget! Sajnos a "Scenecio"-t nem tudtam semmire sem lefordítani kérem, hogy ezt mégis magyarul, budapesti tájszólásban megnevezni szíveskedjen! És még egy kérdés: a szobai hibiszkuszt kirakhatom-e az erkélyre, ha igen kell-e szoktatni és hogyan? Köszönettel: Erdélyi Ágnes
#296   Erdélyi Ágnes   2005-04-13 17:39:19
déli fekvésû erkély 2
Köszönöm a segítséget! Sajnos a "Scenecio"-t nem tudtam semmire sem lefordítani kérem, hogy ezt mégis magyarul, budapesti tájszólásban megnevezni szíveskedjen! És még egy kérdés: a szobai hibiszkuszt kirakhatom-e az erkélyre, ha igen kell-e szoktatni és hogyan? Köszönettel: Erdélyi Ágnes
#295   Erdélyi Ágnes   2005-04-13 17:38:09
déli fekvésû erkély
A sok napsütést és meleget tûrõ virágzó egynyári növényeink a Tagetes, Petúnia, Agerátum, Coleus és a Scenecio. Magyar neveket nem szeretek írni, mert ahány megye, annyiféle magyar elnevezése létezik a növényeknek. Nem szabad azonban megfeledkeznie róla, hogy ezek a fajták, jól tûrik ugyan a napsütést, de nem kaktuszok, tehát locsolni is szorgalmasan, legalább kétnaponta kell õket. Meglátja majd, virág lesz a hála!
#294   Oázis Kertészet   2005-04-13 16:53:34
ciklámen
Kedves Andrea! Cikláment leginkább télen, illetve kora tavasszal talál kertészeteinkben, a tavalyi akciós ára 590 Ft volt a 30 cm magas növénynek. Addig is sok-sok szép virágzó növénnyel várjuk!
#293   Oázis Kertészet   2005-04-13 16:48:06
déli fekvésû erkély
A segítségüket szeretném kérni déli fekvésû erkélyünk "felvirágoztatásában". Konkrétan azt szeretném tudni, hogy évszakonként melyek azok a növények, amik bírják a reggeltõl estig tûzõ napot. A korlátra virágládákba és a földre virágtálakba is szeretnék ültetni. Köszönettel: Erdélyi Ágnes
#292   Erdélyi Ágnes   2005-04-13 16:09:59
ciklámen
Tisztelt Oázis! Érdeklõdni szeretnék, hogy sötétbordó ciklámen április végén még kapható lesz-e Önöknél? Amennyiben igen, mennyibe kerül? Válaszukat elõre is köszönöm.
#291   Koritz Andrea   2005-04-12 14:19:59
carni
Tisztelt Gyûjtõ! Merthogy szavaiból úgy tûnik húsevõ növény specialistával van dolgunk. Jogos az észrevétel, hogy bizonyos húsevõ növényekbõl nem tartunk kerészeteinkben nagyobb mennyiséget. Ennek több oka is van: az Oázis jellemzõen a holland virágpiacok árverésein, illetve nagyobb mennyiségben termelõktõl vásárolja az importált növényeket. A ragadozó növények (mivel kis tételrõl, darabszámokról van szó) rendre úgynevezett "növény mix"-ben érkeznek, azaz egy termelõ összeállít egy dobozonként 4-5 fajtából és 25-30 darabból álló mixet és azt küldi be az árverésre. Sajnos így nincs módunk fajtákat, azokon belül méreteket vásárolni. Bízunk benne, hogy a közeljövõben találunk valamilyen megoldást arra, hogy az Önhöz hasonló vásárlóknak is tudjuk érdekességeket felmutatni! Reméljük azárt az Oázisok választékával továbbra is meg van elégedve!
#290   Oázis Kertészet   2005-04-12 00:05:16
carni
Ragadozó növényekbõl mindig egy kicsit többet! Sosem látok hízókákat egyik áruházukban sem! Cephalotus follicularis, Heliamphora nutans, Roridula dentata, Sarracenia FLAVA!!!??? Új fajok kellenek! Amúgy a kancsókák árai miért szöktek az egekbe? Korábban lehetett kapni kis példányokat 495Ft-ért! Azok hava tûntek? Az még egy nagy problémám, hogy Trachycarpusokból mindig csak monumentális példányok vannak! Nem lehetne normálisan szállítható (és megfizethetõ) példányokat beszerezni? Egyelõre ennyi! Amúgy tök sok minden van a kertészetükben. Ezek csak jó tanácsok.
#289   Vitkovics Ádám   2005-04-11 21:07:58
VISZONTELÁDÁS
A Dél Magyarországi régióban jelenleg Mohácson épül Oázis Kertészet, de jelenleg folynak a tárgyalások a S szegedi, kecskeméti és békéscsabai leendõ franchise partnereinkkel is. Bízunk benne, hogy a következõ tavaszra már mindhárom fenti városba vihetjük a pálmát...
#288   Oázis Kertészet   2005-04-11 01:10:07
kérdés
A növények aktuális ára nincs feltéve. Ennek egyszerû oka, hogy kertészeti áruházaink árukészletei eltérõek lehetnek. Az akciós termékek és természetesen a legjelelmzõbbek, mindenütt megtalálhatóak.
#287   Oázis Kertészet   2005-04-11 01:02:18
rózsa
Természetesen kapható! A néhány száz forintos "töves rózsától", a néhány ezer forintos, 2-2,5 m hosszúra elõfuttatott fajtákig talál biztosan narancssárgát is!
#286   Oázis Kertészet   2005-04-11 00:59:14
VISZONTELÁDÁS
ÜDVÖZLET!A KÉSÕBBI IDÕBEN VAN E SZÁNDÉKUK BÁCSKISKUN,VAGY CSONGRÁD MEGYÉBEN ÁRUHÁZAT NYITNI
#285   DEÁK ATTILA   2005-04-10 19:29:19
kérdés
Az növények aktuális árát csak én nem találom vagy nincs feltéve?
#284   Tátrai Eszter   2005-04-10 18:52:03
rózsa
Tisztelt Oázis! Kapható-e Önöknél narancssárga futórózsa? Köszönettel: Karl Mihály
#283   Karl Mihály   2005-04-09 23:27:44
diákmunka
Nyári diákmunkára minden esetben a kertészetek vezetõinél lehet jelentkezni, személyesen. Amennyiben tudod melyik kertészetben szeretnél dolgozni, nyitvatartási idõben keresd meg az üzletvezetõt!
#282   Oázis Kertészet   2005-04-07 19:04:08
Jónapot kívánok! Azt szeretném megkérdezni, hogy valamelyik Budapesti áruházukba vesznek-e fel majd 16. életévüket betöltött diákokat nyári diákmunkára?
#281   Volentics Ádám   2005-04-07 15:48:43
Köszönöm,
ezentúl gyûjtöm majd a blokkjaimat. :)
#280   Hold   2005-04-07 08:26:42
törzsvásárlói kártya??
Kedves Hold! Kertészeteinkben törzsvásárlói kártyát 50.000 Ft feletti egy alkalmi vagy összesített vásárláskor lehet igényelni. Amennyiben valaki elteszi a blokkokat, számlákat és összejön a fenti összeg, a pénztárnál jelezheti törzsvásárlói kártya igényét és kitölthet egy törzsvásárlói kártya igénylõ lapot. Az elkészült, névre szóló plasztikkártyát 1-2 héten belül postázzuk. A késõbbiekben a kártyát mindig a fizetés megkezdése elõtt kell odaadni pénztáros kollégáinknak, ugyanis a kártyán lévõ vonalkóddal vonják le a 7 %-os kedvezményt.
#279   Oázis Kertészet   2005-04-06 21:42:04
törzsvásárlói kártya??
Kedves Oázis! :) Hol lehet ilyet beszerezni? Igényelni kell valahol, vagy bizonyos mennyiségû vásárlás után jár? Nagyon érdekelne a dolog!
#278   Hold   2005-04-06 19:37:29
Orchidea kiállítás
Kedves Edina! Idén technikai okokból nem tudtuk megvalósítani (a belépõjegy hátoldalára nem lett rányomtatva az Oázisok címei, a levásárlás feltételei, stb.), hogy a kiállítás belépõjegyei levásárolhatóak legyenek. Valóban olvashatta honlapunkon, de az sajnos tévesen, a tavalyi szöveggel együtt került fel az internetre. A hibát néhány órán belül kijavítottuk: lekerült a honlapról. Az esetleges kellemetlenségért elnézést kérünk, reméljük a kiállítás ennek ellenére elnyerte tetszését!
#277   Oázis Kertészet   2005-04-06 13:29:52
Orchidea kiállítás
A hétvégi Orchidea és Bromélia kiállítás elõtt azt olvastam itt a honlapukon, hogy a belépõ ára idén is levásárolható az Oázis kertészetekben. Valóban így van ez és ha igen milyen feltételekkel?
#276   Edina   2005-04-06 09:53:54
tuják - kedvezménnyel
Kedves Márta! Ügyfélkártyája - mely az Oázis törzsvásárlói kártyájával egyenrangú - 7 % kedvezményt kap minden termékünkre, mely nem esik éppen valamilyenakció hatálya alá. Így természetesen vonatkozik ez a tujákra is. A 1,5 méteres tuják ára fajta és nevelésfüggõ (konténeres vagy földlabdás) 3100-Ft-nál kezdõdik.
#275   Oázis Kertészet   2005-04-04 22:22:43
zöldgyékény
Kedves Anna! Természetesen valamennyi kertészetünkben kaphatóak különbözõ magasságú gyékénytekercsek (1,4 m-1,8 m magas és 6 m hosszú). áruk 3-4 ezer Ft-tól kezdõdik. Ugyanígy megtalálhatóak nálunk a különbözõ méretû bambuszkarók is 50-60 cm-tõl a 3-4 méteresig. Ezek ára 150-200 Ft-nál kezdõdik.
#274   Oázis Kertészet   2005-04-04 22:18:40
tuják - kedvezménnyel
A biztosító cégemtõl olyan kedvezménykártyát kaptam, mellyel az Oázis kiskereskedelmi egységekben 7 % kedvezménnyel vásárolhatok. Ez dísznövényekre is vonatkozik? Budapesten lakom, és itt szeretnék hamarosan tujákat vásárolni /rakéta, oszlop/. 1,5 m-es nagyságú fácskák érdekelnének és természetesen az, hogy mennyiért kaphatók.Válaszukat elõre is köszönöm.
#273   Bné K. Márta   2005-04-04 16:53:10
zöldgyékény
tisztelt oázis azt szeretném megtudni,hogy kapható-e valamelyik üzletükben zöldgyékény(tekercsben) és ha igen,mennyi az ára.Továbbá szeretném megtudni,hogy bambusz szálakat árulnak-e.Köszönöm
#272   Csehné Szabó Anna   2005-04-04 15:18:30
Tulipán fa
Kedves János! Kertészeteinkben árusítunjk tulipán fát (Magnolia) több féle méretben és fajtában. Áruk 8-10 ezer Ft-tól kezdõdik. A kiültetés még nem késõ, a lilliflora és revoluta fajták mostanában, a grandiflora néhány hét múlva virágzik.
#271   Oázis Kertészet   2005-04-01 14:53:26
Tulipán fa
Tisztelt Oázis Kertészet! Érdeklõdni szeretnék, hogy Önöknél kapható-e tulipánfa, ha igen, mennyibe kerül, nem késõ-e még kiültetni? Üdvözlettel: Balogh János
#270   Balogh János   2005-04-01 13:39:55
Árajánlat kérés
Kedves Éva! Sajnos Az Alocasia fajtákból csak az "x amazonica" és a "Polly" fajtákat szoktuk tartani. Jellemzõen ez a két fajta fordul elõ a kereskedelemben. Nagyon ritka, hogy egy-egy import szállítmányba belekerül néhány különlegesebb fajta. Amennyiben szeretne rendelni, azt bármely kertészetünkben megteheti és, ha a növény beszerezhetõ egy-két héten belül meg is jön.
#269   Oázis Kertészet   2005-03-31 14:09:32
Árajánlat kérés
Kedves Éva! Sajnos Az Alocasia fajtákból csak az "x amazonica" és a "Polly" fajtákat szoktuk tartani. Jellemzõen ez a két fajta fordul elõ a kereskedelemben. Nagyon ritka, hogy egy-egy import szállítmányba belekerül néhány különlegesebb fajta. Amennyiben szeretne rendelni, azt bármely kertészetünkben megteheti és, ha a növény beszerezhetõ egy-két héten belül meg is jön.
#268   Oázis Kertészet   2005-03-31 14:04:30
webáruház
Kedves Borbála! A Kertpont.hu-n valószínûleg még a régi "banner" van fennt, ugyanis webáruházunkat megszûntettük. Lehet, ezért nem sikerült megtalálni. Árlistát az általunk kiskereskedelemben forgalmazott termékekrõl nem tudunk kiadni, mivel a termékek száma 8-10 ezer körül lehet és egy ennyi tételt tartalmazó lista elég használhatatlan lenne. Amennyiben konkrét terméket keres, annak természetesen meg tudjuk írni az árát.
#267   Oázis Kertészet   2005-03-31 13:57:06
Árajánlat kérés
Számomra nagyon különlegesek. Milyen áron tudnak nekem Alocasia black velvet-et és Alocasia reversa-t szerezni? És vajon mennyi idõbe telik? Egyedül nem merek kockáztatni idegenbõl.
#266   Papp Éva   2005-03-31 13:35:15
webáruház
Kedves Oázis! A Kertpont.hu honlapon láttam, hogy rendelkeznek online áruházzal is, de sajnos nem bukkantam rá. Megköszönném ha tudnának küldeni egy aktuális árlistát is. Vidéken élek, ezért számomra kedvezõbb lenne az internetes vásárlás. Válaszukat elõre is köszönöm.
#265   Palatitz Borbála   2005-03-31 13:30:08
Kérdés
Természetesen érdeklõdhet itt is! Mennyire különlegesek ezek a növények?
#264   Oázis Kertészet   2005-03-31 09:46:30
Kérdés
Különleges növények beszerzésével kapcsolatban hol érdeklõdhetek?
#263   Papp Éva   2005-03-31 09:43:03
köszönet:9
Kedves Kertészet! Mivel nem messze lakunk a kertészettõl, szinte minden viorágot ott veszünk. A kaktuszomon fehér szöszök jelentek meg, visszavittem megkérdezni, hogy mit tegyek. Az alkalmazottaik nagyon kedvesek voltak, elmagyarázták, hogy ez egy kártevõ és miképp szabadulhatok meg tõle. nem ez az elsõ eset, hogy ennyire kedvesek, ezért írtam. Virágvásárlásnál mindig elmondják, hogy majd hogyan kell gondozni a vásárolt növényt, s egy jó kaspó kiválasztásához akár az áruház másik felébe is elkísérnek örömmel és maguktól. Ilyen hozzáállást a dolgozók részérõl szinte sehol nem tapasztaltam eddig! Köszönet mindenkinek!
#262   zomboriné pap zsófi   2005-03-29 14:53:43
Lapozás   1 | ... | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50
Próbálta már az Oázis sajátmárkás termékekeit?
Még sosem hallottam róluk!
Csak a földeket, tápoldatokat ismerem.
Én már láttam a fűmagot és a fenyőkérgeket is.
A fentieken kívül ismerem még a pakkos növényeket és a balkon zöldségeket is.
Olvasson bele Magyarország legnépszerűbb ingyenes kertészeti magazinjába! A legújabb számokat áruházainkban találja meg!
Termékeink termékcsoportokra, azon belül pedig altermékcsoportokra vannak osztva. Az altermékcsoportban a termékek névszerint, ABC sorrendben kerülnek kilistázásra.
 

Cserje mix

Hétféle fantasztikus cserje mostantól hatosával, olcsóbban!

Cserje mix 6-os pakkban

1896 Ft/6db


Eredeti ára: 2370 Ft/6db

[ bővebben ]

Válogassa össze!

Legújabb évelő mixünket Ön állíthatja össze!

Válasszon 6 db-ot a 335 Ft-os évelőkből, és már viheti is.*

Évelő mix 1590 Ft/6b

[ bővebben ]

Gyümölcsfák

A legnagyobb kínálatból választhat kertjébe ízletes termésű gyümölcsfákat!

Gyümölcsfák 1590 Ft-tól.

[ bővebben ]

Termékeink      Dísznövény lexikon      Vendégkönyv      Apróhirdetések      Állásajánlatok      Partnereink      Nagykereskedelem       Vállalati szolgáltatások
Cégismertető       Franchise       Impresszum       Társadalmi felelősségvállalás       Dokumentumok       Dísznövény kölcsönzés
Copyright 1992-2009 - Oázis Kertészet. Minden jog fenntartva.